logotype Archiv - Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Budeme to dělat v metru!

Budeme to dělat v metru!

Ta zpráva už stihla obletětet skoro celý svět: v pražském metru budou zavedeny speciální vagóny pro seznamování osamělých jedinců za účelem následného provozování toho, co máme nejraději.

A tím je běh, samozřejmě. Vždyť o běžeckém boomu se u nás mluví už dlouho. A teď ho ještě zesílí přelomové rozhodnutí Pražského dopravního podniku. Budeme mít první metro pro běžce! To Prahu proslaví mnohem víc než Karlův most, Václavovo pero, či Milošova viróza.

Je pravda, že se při tom obletu světa vyskytly drobné nepřesnosti v překladu, spojené se sexuálním kontextem, ale vše se již vyjasnilo. Skutečným záměrem DPP je umožnit seznámení běžkyním a běžcům, kteří zatím běhají sami a neměli příležitost najít si běžeckého partnera.

V posledním vagónu každé soupravy budou umístěny speciální běžecké dvojpásy. Geniální nápad, na který zatím majitelé klasických fitcenter nepřišli. Dvojpásy umožňují nastavení nejprve rozdílných rychlostí, ale po několika minutách se automaticky zesynchronizují podle pomalejší z obou vedle sebe běžících osob.

Jak se vyjádřila mluvčí Pražského dopravního podniku, seznamování pochopitelně nebude povinné. Běžci a běžkyně, kteří pojímají své běhání jako individuální záležitost, mohou bez omezení využít všech ostatních možností nově zaváděných běžeckých vagónů. Jde o obyčejná úzká běhátka, běžecké pásy Maxerunner, běžecké válce, a další zařízení pro běhuchtivé jednotlivce.

Bude to skvělá symbióza pohybu, člověka a techniky: zájemce běží, a přitom se prostřednictvím MHD současně přemísťuje na druhý konec velkoměsta. Londýn, New York, Tokio, a další metropole jen žasnou a tiše závidí. Vzkaz Carlu Capalbovi a jeho týmu: dosud jste se, pokud jde o masové organizování běžců, jezdili učit vy k nim. Teď budou jezdit oni k nám.

Rozhodnutí zavést běžecké vagóny chválí i odborníci, působící v oblasti rekreačního běhu, a pražští trenéři. Vyzdvihují například skutečnost, že jejich svěřenci nyní dorazí na místo tréninku či srazu běžeckého kroužku již rozcvičení a rozklusaní z metra, čímž ušetří spoustu času pro hlavní náplň tréninkové jednotky.

Jak se asi celá situace s vozy metra, v nichž se dá seznámit a běhat, dále vyvine? Já v tom mám celkem jasno. Proběhnout se místo visení na tyči bude chtít stále více cestujících, takže poměr mezi běžeckými a neběžeckými vagóny se postupně obrátí. A nakonec to budeme dělat v metru všichni!

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 21319/20704×, 2 komentáře

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (22 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Honza | 27. 5. 2013 21.08 hod. | 85.70.131.xxx
Milane, jako vždy výborné. Díky.

strejda6 | 27. 5. 2013 7.20 hod. | 46.135.92.xxx
Co k tomu dodat ? No nevim no...

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků